Sandnes naar Senja

3 augustus 2019 - Senja, Noorwegen

Naar Senja

We zijn uit Sandnes vertrokken op weg naar Senja. De mevrouw van de camping vertelde dat we ook een andere weg kunnen nemen naar Senja. Het best bewaarde geheim van de Noren😉Deze weg is prachtig, Je moet hiervoor wel 3 ferries nemen en mbv een app kan je betalen en de kortingen kunnen oplopen van 25 tot 40 procent. Zo doen al die Noren het dus! Deze app downloaden we en het werkt ! Onderweg is het prachtig. Fjorden, bergen met tot bijna bovenaan bomen met op de toppen sneeuw. Het water tussen de fjorden helder blauw/ groen. Het grootste stuk vd route is rondom het fjord, het is prachtig!

De eerste ferry komt tegelijk met ons aan dus we kunnen er gelijk op. Iedereen komt uit zijn auto en loopt naar boven. Je kan daar buiten genieten vh uitzicht maar je kan ook naar binnen waar een kantine is met vaste tafels en stoelen. Je kan er van alles krijgen, broodjes, thee en koffie, hotdogs en wat lekkers. Er hangt een gezellige sfeer. Deze tocht duurt zon 20 min.

EA3F5780-336F-494D-B36D-06900C75C451Na de tweede ferry zien we in de rondweg van Tromsø weer onze vrienden. Ze staan op de weg en willen niet aan de kant. Pas als een Noor uit zijn auto komt en ze opjaagt lopen ze door. Rendieren op het fietspad bij Tromso

Als we bij de laatste ferry voor vandaag aankomen staat er al een lange rij auto’s te wachten. Het is 16 uur en de ferry vertrekt om 17 uur. Er kunnen meestal een stuk of 20 auto’s op en we rekenen uit dat het ws net wel gaat lukken. De volgende gaat pas om 19 uur en is gelijk ook de laatste van de dag. We hebben geluk, we kunnen nog net mee! Hier is geen kantine maar je kan wel lekker binnen zitten of buiten een frisse neus halen.

Wachten op ferry richting Tromso4B4003E6-CE81-48F1-B487-BDE2A367B556

Na de laatste ferry rijden we door naar de Senja camping. We worden naar een plek gestuurd heel ver achterin de camping.Toiletgebouw is 5 min lopen, dat willen we niet. We lopen terug en zien een ander plekje voor onze tent. Daar zetten we onze tent op. We eten, douchen en gaan lekker slapen,met oogkapjes. Dit laatste is fijn want het is constant licht in het Noorden van Noorwegen en het is dan moeilijk om in slaap te vallen of weer in slaap te vallen als je tussendoor wakker bent geweest. Morgen gaan we Senja verder ontdekken😊