Hele dag op Senja

4 augustus 2019 - Senja, Noorwegen

Senja ontdekken

Vanochtend doen we rustig aan en om half 11 rijden we de camping af voor nieuwe ontdekkingen op eiland Senja. Vandaag willen we wandelen, kijken bij een uitzichtpunt, naar een picknick plek aan het water en is ook een mooie plek om foto’s te maken en als laatste naar een baai met zandstrand om te relaxen en Ms even het water in❄️ Druk programma dus!

We starten met de wandeling. We hebben gezien dat er een mooie wandeling is bij Hamn. Het is een route van 1 1/2 uur van 5 km. Nu weten we inmiddels dat de Noren gewend zijn om te klimmen en klauteren en zij flink sneller lopen dan wij ( met uitzondering van Boris want hij is net een berggeit zo makkelijk als hij dat doet). We vinden makkelijk het begin vd route. In het begin lopen we tussen de bomen, varens en lage struiken. Na een tijdje wordt het kaler, meer stenen en het is heel steil. Het weer is goed, helder, zonnetje en ongeveer 15 graden. Tussendoor stoppen we regelmatig om van het uitzicht te genieten, wat te drinken of eten en om weer op adem te komen 🥴We komen steeds hoger en hoger en we zien vlak boven ons mist, we besluiten terug te gaan lopen. We stijgen nu al bijna 1 1/2 uur en het is mooi zo! Naar beneden lijkt makkelijk maar je kan snel wegglijden dus je moet goed opletten waar je je stappen zet. Je voelt ook goed dat je knieën alle klappen moeten opvangen, ook enkels hebben het zwaar omdat je snel kan zwikken. Gelukkig komen we zonder noemenswaardig letsel beneden aan. Wat een mooie wandeling was dit!

Uitzicht tijdens wandeling HamnKlim bij HamnUitzicht HamnGenieten Hamn

We rijden door naar de uitzichtpunten. De eerste is bij Bergsbotn. Je rijd er gewoon langs met de auto, je stapt uit, kijkt even maakt wat foto’s en weer door.

EA3F5780-336F-494D-B36D-06900C75C451

Het volgende uitzichtspunt is Tungeneset. Daar kan je ook goed picknicken dus we besluiten daar even wat te eten. Het weer is heerlijk, lekker zonnetje erbij wat zorgt voor een fijn sfeertje. Na gezeten te hebben en wat foto’s geschoten te hebben rijden we 2 min door voor onze strandbestemming. Dit is het Ersfjord. Het is een zandstrandje, smal maar achter het zand is wat gras aanwezig. Hier zijn veel mensen aan het wildkamperen, dit mag namelijk in Noorwegen. Boris wil graag het water in maar het is echt wel koud. Hij probeert het maar verder dan zijn kuiten komt hij niet. Logisch want het water zal niet warmer zijn dan 6 graden.

TungenesetBaai Ersfjord

Rond 18 uur rijden we terug naar de camping. Lesley bakt pannenkoeken in het keukentje vd camping waar wij ze ook opeten. We gaan lekker douchen en doen nog een spelletje aan de keukentafel. Bij de tent zitten veel muggen, dus zitten we liever binnen. Daarna gaan we lekker slapen😴

Keuken vd camping

1. Heidi:
    5 augustus 2019
    Jullie zien veel moois...